hatalmas kis hazugságok

KisvasútPostojna, a cseppkőbarlang (Slovenija, Postojna, Postojnska jama)

A Postojnai cseppkőbarlang már több mint 200 éve vonzza a látogatókat a világ minden részéről. A barlang eddig felderített járatainak hossza összesen 21 km, ami azt jelenti, hogy a Postojnai cseppkőbarlang Európa legnagyobb és leglátogatottabb…

KisharsánySiklósi vár

A várban, vár körül kiváló vártúra, várséta tehető. Nagy történelmi időket látott falai között vármúzeumot, szállodát és éttermet rendeztek be. A Tenkes kapitánya c. filmet itt forgatták. A vár első említése 1294-ből maradt fenn. Legrégebbi…

KiskundorozsmaSzeged, Kiskundorozsma, szélmalom, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ma ismét Szegeden voltam és megnéztem a dorozsmai szélmalmot. Nagy szerencsém volt, mert egyébként zárva lett volna, de éppen aznap felújítási munkák voltak, így össze tudtam ismerkedni a gondnokkal, aki megengedte…

Bács-Kiskun megyeKecskemét 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég direkt elutaztam egy kis fotó szafarira Kecskemétre és nagyon kellemes meglepetések értek, amit azért Mo vonatkozásában nem igazán szoktam hangoztatni (mivel alig találkozom ezzel). Ami a legjobban tetszett…

KísértetBalatonederics, Szellemkastély - Fekete kastély

Mi is meglátogattuk a balatonedericsi szellemkastélyt, eredeti nevén Fekete kastélyt. A kastélyról már sokan, sokat írtak. Én sem maradok ki belőle. A kastélyt Nedeczky Jenő emeltette, s a hagyomány szerint ő maga is tervezte 1880-1881 körül. Falait…

Kis-balatonZALAVÁR - BALATONHÍDVÉG kerékpárút

Közel öt kilométer hosszú új kerékpárutat avattak 2008. májusában a Kis-Balaton nyugati részén, a Hidvégi-tóként ismert 1-es tárolójának észak-keleti partja mellett. A bicikliút mellett Kis-Balaton Kerékpáros Ház kerékpárkölcsönző, Madárvárta…

Bács-Kiskun megyeSzalkszentmárton, Petőfi Sándor emlékmúzeum

Tavaly látogattunk ide, akkor kimaradt, és most pótolom. Nagyon szép község a Dunához közel. Ebben a házban töltötte a leghosszabb időt Petőfi a szüleivel, és Szalkszentmártonban írta meg 112 versét. A múzeum Szalkszentmárton központjában, a Petőfi tér 14…

KisapátiSzent György hegy

A Szent György-hegy a Balaton-felvidék jellegzetes tanúhegye, oldalán hatalmas bazaltoszlopokkal. Nevét az egykoron a lábánál állt Szent György-kápolnáról kapta, a heggyel kapcsolatos mondák egy része is összefonódik Szent György és a sárkány legendájával…

Pisilő kisfiú szoborBrüsszel

Vasárnap délelőtt érkeztünk meg az első úti célunkhoz a Grand Place-hez. Miután megtekintettük az aprócska pisilő kisfiút, sétálgathattunk egy kicsit a belvárosban. Megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességet, a „waffel”-t, majd benéztünk néhány belga csokoládéboltba…

Bács-Kiskun megyeKecskemét, Vadaspark, SzG3

A honlapjuk szerint az Mo. legkisebb állatkertje és tényleg nem nagy, 3 ha. Ebből következően senki ne várjon itt állatparádét. Viszonylag tisztességesen vannak az állatok bemutatva, de szerintem néhány kifutó nem túl nagy. Ezen okok miatt talán nem túl szerencsés nagyvadakat (pld…

Bács-Kiskun megyeKecskemét, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kecskemétre elsősorban a repülőnap miatt (lásd OTT) szoktunk ellátogatni. Legutóbb valamikor decemberben voltam ott, már megkezdődött a karácsonyi kirakodóvásár a parkban, a hó miatt volt egy kellemes téli hangulata…

Kis zsinagógaBudapest, a Rumbach Sebestyén utcai zsinagóga, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Dohány utcai zsinagógától elsétáltam a Rumbach Sebestén utcai zsinagógáig, alig pár száz méter van közöttük. Amint azt már említettem, a Dohány utcait nevezik nagy zsinagógának, míg ezt a kis zsinagógának. A zsinagóga…

Kis-balatonZalavár, Kis-Balaton ház és part

A terület Zalavárhoz tartozik, és ugyanazt tudom itt is írni, mint a Kányavári szigetnél. A Zalavár - Újszabar közötti útszakasz mentén, a Kányavári szigetről visszafelé, a Kis-Balatont megkerülve jutottunk ide. Az építés kezdete 852-53-ra tehető…

KisörsEltűnt Árpád-kori falu 17 - Kisörs falu

A honfoglaláskor ez a vidék az Örs nemzetség szállásterülete volt. Kisörs templomát a XIII. században építették román stílusban. Szt. László király tiszteletére épített egyházáról 1263-ból származik az első említés. A mai Kővágóörs község az Árpád-korban Örs faluként települt…

KisbérKisbér, a Batthyány-Wenckheim kastély és a Magyar Királyi Lovarda, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múltkor, amikor a Móri árok több helyét megtekintettem (Mór, Fehérvárcsurgó, stb.) volt egy-két hely, ami kimaradt. A kitűnő időre való tekintettel a hónunk alá csaptuk az unokánkat és elmentünk egy jót kirándulni…

Bács-Kiskun megyeEltűnt Árpád-kori falu 24 - Mizse falu

Az 5-ös főközlekedési út 64. km-e után, a kőkeresztnél balra fordulva a földúton találhatóak a szabadon álló, keletelt, egyhajós, poligonális szentélyzáródású templom É-i hajófalának és támpilléres szentélyének megközelítőleg négy méter magas maradványai…

Kisfaludy sándorKisfaludy Sándor szülőháza - Sümeg

Kisfaludy Sándor költő (Sümeg, 1772 - Sümeg, 1844) Győrben és Pozsonyban jogot tanult, majd a katonai pályát választotta. 1793-96 között a bécsi testőrség tagja. Részt vett a franciák elleni hadjáratban, fogságba esett. 1799-ben leszerelt…

Kiss györgyMohács - II. Lajos Királyunk Emlékműve

Országunk meghódítására indult 1526-ban a török sereg II. Szulejmán szultán vezetésével. Itthon a főúri és köznemesi pártok vezetői csak saját érdekeikkel törődtek. Az utolsó pillanatban kezdtek el fegyverkezni a feudális urak és ragaszkodtak ahhoz, hogy az alig 20 éves II…

KisbérKisbér, a Mini Magyarország makettpark és a horgásztó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most néhány, korábban ilyen-olyan okok miatt meg nem írt beszámolót fogok pótolni. Kezdjük először Kisbérrel. Az ottani Batthyány kastélyokról és a Királyi lovardáról már írtam. A községen átfutó Kisbér-ér áthalad…

Bács-Kiskun megyeKecskemét

A fiúk pár perce hagyták el Kecskemétet. A tegnapi napjuk nagyon kellemesen telt, egy haver segített nekik internet-kávézót keresni, bevásárolni, és még a helyi kempingben is elintézte, hogy ingyen megszállhassanak. Most végre jól kialhatták magukat, és elindulhatnak…

KisoldalKisoldali tér - Prága

A Kisoldal (Malá Strana) a prágai vár alatti lejtőkön épült és az 1700-as évek óta szinte alig változott. Girbegurba utcáinak labirintusában egymást érik a fényűzően díszített, kertekkel is körülvett barokk paloták és az impozáns templomok…

Veszprémi kistérségSóly község

Sóly 400 lakosú kis falu a régi római hadiutak találkozásánál a Séd patak mentén, Veszprém és Várpalota között. Neve személynévi eredetű, talán a Saulból. Itt Sóly és Királyszentistván…

KisdörgicseEltűnt Árpád-kori falu 23 - Kisdörgicse falu

Dörgicséről Kisdörgicse felé haladva, a régi kőhíd után kb. 100 méterre, rögtön az első földútról balra, a réten át megtalálható a Kisfaluddörgicsei templomrom. A XI. században épült. Egyhajós, íves szentélyzáródású templomromban igen jó állapotban…

KisvárosSteenokkerzeel

Az egyik volt kolléga Belgiumból családjával ideköltözött. Voltunk náluk párszor, míg Belgiumban voltunk. Sajnos csak ősszel jártunk itt, pedig nekem való hely. A kerttől egy köpésre szállnak le a repülőgépek Zaventemre…

KisnánaKisnána, a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már írtam, a tájház és a vár gyakorlatilag ugyanott található és egy jegyért megtekinthető. Most ismerkedjünk meg a várral. Már elöljáróban le szeretném szögezni, szerintem mindent kihoztak a hely adottságaiból…

Bács-Kiskun megyeKecskemét, Arborétum, SzG3

Viszonylag fiatal arborétum, ennek megfelelően nem lehet elvárni azt, amit mondjuk a vácrátóti Arborétumtól. 1986-ig mezőgazdasági tevékenység folyt a területen. Ekkor az őszi mélyszántás után közönséges fákkal (tölgy, juhar, szil, nyár) és cserjefajokkal kezdték…

KisvárosRiva del Garda

A hegyoldalról nagyon szép látványban volt részünk, amikor elénk tárult a Garda tó legészakibb városa…

KisnánaKisnána

A Mátra déli szőlősdombjainak szomszédságában, a község lakóházai által övezve törnek az égbolt felé a kisnánai vár tornyai. Középkori erődítményeink közül a fiatalabbak sorába való, mert csak a XV. század derekán vetette körbe lakópalotáját…

Oszd meg ezt a keresést: hatalmas kis hazugságok